Home »

 

Proiecte eTwinning

 

download

GHENEA SIMONA-COLEGIUL NAȚIONAL ”Elena Cuza”, Craiova, Dolj

 

 

eTwinning Colegiul Național Elena Cuza 2021-2022

 

Proiecte eTwinning 2020-2021

 

 1. Titlul proiectului :  From seed to table

Actiune :

Este un proiect dinamic, flexibil si deschis , care include o serie de ateliere practice axate pe educatia ecologica, obtinerea si folosirea unei hrane ecologice. Aceste ateliere pornind de la experienta din gradina, ii vor ghida pe copii sa descopere hrana sanatoasa si relatia dintre teritoriu si cultivare, degustare si lucru. Experiența grădinii de legume este un instrument educațional de cunoaștere a teritoriului, a produselor sale și a rețetelor sale, dar și o oportunitate de a se întâlni cu meșteri și producători din comunitatea locală și de a se confrunta cu celelalte țări implicate în culturile locale, pe aspecte istorice și culturale.

Proiect activ, înscris pe 8.08.2018

Durata : 1 an

Fondatori : Alaattin Portakal – Turcia, Elio Pinto – Italia

Parteneri : Giordana Diana- Italia, Ioana Chalkia- Grecia, Judit Cladellas- Spania, Judit Suszterne Fuko- Ungaria, Loredana Petcu – Romania, Simona Ghenea- Romania, Simona Popescu- Romania, Silke Lakrabi- Germania,

Zlatka Toskova- Bulgaria

https://youtu.be/UqmV0-pmRc4

Obiective ;

– cunoasterea propriei realitati teritoriale si a tarilor partenere

– cunoasterea semintelor si plantelor prin experimente stiintifice

– prepararea unor mancaruri traditionale locale

– dezvoltarea de noi cunostinte si aptitudini

Rezultate preconizate :

– Experimentand cultivarea unor legume vom sensibiliza elevii in ingrijirea si protectia mediului in care traiesc.

– Elevii sunt incurajati sa-si utilizeze simturile pentru a intra in contact cu natura

– Imbunatatirea relatiilor interregionale si cresterea gradului de constientizare a traditiilor agricole, destinate descoperirii radacinilor culturale proprii

– Promovarea si diseminarea unui stil de viata sanatos

 2.Titlul proiectului : A FUNNY SCHOOL YEAR

Actiune :

Copiii cu vârsta cuprinsă între 4 și 11 ani vor împărtăși cu partenerii momente speciale din viața lor școlară (prima zi de școală, activități  la începutul anului școlar, sărbătorirea festivităților precum Crăciunul, Paștele, 8 Martie, competițiile  sportive și orice alt eveniment organizat de obicei la școală).
Proiect activ, inscris pe 20.06.2018

Durata : septembrie 2018-iunie 2019

Fondatori : Dilek Emir- Turcia, Monica Frigerio- Italia

Parteneri :Alaattin Portakal -Turcia, Judit Suszterne Fuko- Ungaria, Loredana Petcu – Romania, Simona Popescu- Romania, Miriam Rosa Civati-Italia,Adina Godja,Oncești, Eirini Mavrokefalidou ,GRECIA etc.

Obiective ;

– cunoasterea propriei realitati teritoriale si a tarilor partenere

– cunoasterea evenimentelor din viața școlilor din diverse țări

– cunoașterea culturii altor țări

– dezvoltarea de noi cunostinte si aptitudini

-îmbunătățirea abilităților de folosire a instrumentelor  web 2.00

Rezultate preconizate :

Putem crea o pagină pentru fiecare școală și să împărtășim fotografii, clipuri video, desene, texte scurte, prezentări.

La sfârșitul anului școlar fiecare școală va crea un videoclip cu momentele speciale de viață și activități.

https://youtu.be/S4KGXlhNOWE

 3.Titlul proiectului :

Creativity in the classroom

Actiune :                           

Învățarea începe cu curiozitate. Aceasta continuă cu creativitate. Vom avea diferite îndatoriri pentru a face timp distractiv și activități creative pentru clasă.

Vom prezenta creativitatea cu subiecte selectate. Vom împărtăși informațiile noastre reciproc. Vom învăța să respectăm diferite idei și să aplicăm noi cunoștințe în viața noastră de zi cu zi.

Vom împărtăși conceptul de creativitate cu profesorii  din diverse țări și vom urmări cum se pot dezvolta eficient activități de stimulare a creativității.

Proiect activ, inscris pe 28.06. 2018

Durata : iulie 2018-iunie 2019

Fondatori : Dilek Emir- Turcia, Neriman Temizel- Turcia

Parteneri :Berrak Saricam-Turcia, Judit Suszterne Fuko- Ungaria, Șenol Șenyer-Turcia,Adina Godja,Oncești, Andrea Romanova-Slovacia, Ayfer Kilic-Turcia, Beata Leszczuk –Polonia,Eva Gomez-Spania,etc.

Obiective

-Dezvoltarea potențialului creativ al elevilor

-stimularea imaginației elevilor

-creșterea nivelului de încrdere in sine în rândul elevilor

-valorificarea diverselor metode de stimulare a creativității în rândul elevilor

– dezvoltarea de noi cunostinte si aptitudini

-îmbunătățirea abilităților de folosire a instrumentelor  web 2.00

Rezultate preconizate :

Crearea unui e-book care va cuprinde toate activitățile creative deosebite desfășurate de parteneri.

-Armenia, Elena Pantova-Macedonia, Karen Murnane-Irlanda, Kemal Kafali-Turcia

 Obiective ;

– cunoasterea propriei realitati teritoriale si a

-îmbunătățirea abilităților de folosire a instrumentelor  web 2.00

https://youtu.be/3pI136ujjBA

4.Titlul proiectului

Contact with emoji

Actiune :

Emojiile sunt frecvent utilizate în comunicarea cu tehnologia în curs de dezvoltare. Vom folosi emoțiile care sunt atragătoare pentru  copii foarte mult în domeniul recunoașterii și exprimării emoțiilor.

-stimularea exprimării stărilor de spirit

-cunoașterea mai bună a propriei persoane

Proiect activ, inscris pe 16.12.2018

Durata : decembrie 2018-mai 2019

https://youtu.be/GwZpD-LfAU4

Fondatori :  Dilek Emir-Turcia

Parteneri : Elena Pantova,Alaattin Portakal-Turcia,Izabel Martinez-Spania,Adevye Alcil-Turcia,Alaattin Portakal,Turcia,etc.

 Obiective

– exersarea exprimării emoțiilor

-îmbunătățirea abilităților de folosire a instrumentelor  web 2.00

 Rezultate preconizate :

-e-book-activități din proiect

-creații web ale elevilor cu intrumente web 2.00

 5.Titlul proiectului_ Our future is in our hands

Actiune :

Proiect pe teme de ecologie-tipurile de poluare,cunoașterea metodelor de protejare a mediului

 Obiective-

-îmbogățirea cunoștințelor despre protectia mediului

-conștientizarea elevilor în legătură cu importanța păstrării unui mediu curat

Proiect activ, inscris pe 11.10.2018

Durata : octombrie 2018-iunie 2019

Fondatori :  ȘENOL ȘENYER-Turcia, TÜLİN ARSLANPINAR-TURCIA

Parteneri : ANNa Ciaramela-Italia,Levent Toros-Turcia,Șenol Șenier-Turcia,etc.

 Obiective

-găsirea soluțiilor de protejare a mediului

-îmbunătățirea abilităților de folosire a instrumentelor  web 2.00

Rezultate preconizate :

-e-book-activități din proiect

-creații web ale elevilor cu intrumente web 2.00

https://youtu.be/QhvY2-mBmh4

 6. What do we mean by citizenship?

Scopul principal al acestui proiect este de a spori gradul de conștientizare a faptului că cetățenia contribuie la stimularea cunoștințelor, abilităților, valorilor, atitudinilor și comportamentului care îi împuternicesc pe indivizi să ia decizii în cunoștință de cauză și să ia măsuri pentru a face față provocărilor secolului douăzeci și unu.

https://youtu.be/5RrZEfBo5zEhttps://youtu.be/5RrZEfBo5zE

7. Children’s Games Olympics

Proiectul este pentru  elevii cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani. Jocuri pentru copii este un tablou pictat pe un panou din lemn în 1560 de către pictorul flamand Pieter Brueghel.

Proiectul nostru este inspirat de această pictură pentru a juca jocuri pentru copii cu jocuri de zi moderne. Elevii vor alege jocurile pe care doresc să le joace pe tot parcursul proiectului din 83 de jocuri  din aceasta  pictura. În timpul proiectului, elevii vor crea medii în care să poată înțelege conceptul de democrație, să învețe jocuri și animații video tradiționale pentru copii. O carte electronică va fi creată ca rezultat al animației.

https://youtu.be/-Ww_pTmVgYY

 8. From drawing to programming 2

Acest proiect inițiază elevii în programare cu ajutorul jocurilor.Vor crea secvențe de programare folosind personaje animate.

9. Let’s begin to shape our future today!

Scopul nostru este de a contribui la participarea activă a tinerilor la viața democratică (în conformitate cu Tratatul de la Lisabona 10.3) și la rolul lor de cetățeni activi responsabili europeni. Proiectul, care durează între martie și iunie, vizează predarea importanței democrației, încurajarea elevilor să-și asume în mod activ responsabilitatea cu privire la participarea lor socială și democratică. Se bazează pe munca de cooperare între școli prin metoda de învățare bazată pe proiecte.

10. Mini disco club

Dansul este o metodă organizată de stimulare a dezvoltării generale a unui copil. Dansul stimulează de fapt corpul și mintea unui copil, mobilizându-se pentru acțiune. Datorită dansului, anumite grupuri de mușchi ale copii se dezvoltă armonios.

Vom crea dansuri in colaborare cu ale țări.

https://youtu.be/iyHvulwoSlg

https://youtu.be/QMqDJ9CeHuQ

 11. STEM for kids

Importanța proiectelor Stem pentru dezvoltarea elevilor este foarte cunoscută.

12. The job of my dream

Proiectul este creat pentru a prezenta copiilor un alt tip de locuri de muncă. În timpul lecțiilor, copiii vor vorbi despre avantajele și dezavantajele fiecărui loc de muncă, vor prezenta locurile de muncă ale părinților lor și vor vorbi despre viitorul lor loc de muncă.

 13. Together for a secure network

Ultimii ani au cunoscut o creștere puternică a utilizării noilor tehnologii și, în special, a internetului. Apărut ca un instrument de lucru, rețeaua s-a transformat în curând într-o prezență constantă în viața fiecăruia dintre noi și mai ales a celor foarte tineri.

14. MAGİCAL WORLD OF COLORS)

Proiectul propune studii diferite despre cele 10 culori pe care le alegem (galben, rosu, albastru, verde, negru, alb, portocaliu, puru, maro, roz).Copiii  vor fi încurajați pentru a-și dezvălui creativitatea.

https://youtu.be/DxEGIyPW-Zs

 15. Fun and Games Math 3