Industriile creative sunt în centrul economiei creative.
Lumea afacerilor se află într-o continua schimbare, iar noile tendinţe în inovaţie redefinesc planurile de afaceri între marii jucatori şi artişt.
Rolul industriilor creative în dezvoltarea comunitatii este de a organiza un cadru adecvat dialogului şi cooperarii între oamenii de decizie şi antreprenorii individuali.
Astfel încât aceştia să se poata cunoaşte, să se autopromoveze şi să fie capabili să realizeze proiecte comune şi să acţioneze împreuna, eficient, ca grup de lobby faţă de autorităţile locale.
Industriile culturale au un impact net negativ asupra economiei,consumând mai multe resurse decât produc. În acest model IC produc „bunuri de merit” care sunt necesare bunăstării însă nu sunt viabile economic, necesitând astfel un transfer de resurse din restul economiei
Industriile culturale ca un sistem de un ordin mai înalt care operează asupra întregului sistem economic, generând şi coordonând schimbarea în baza de cunoaştere a economiei, având astfel o semnificaţie crucială în politicile economice.
Industriile culturale sunt efectiv „doar o industrie ca oricare alta”,bunurile oferite neavând o semnificaţie morală mai înaltă; tot acest model presupune că impactul asupra creşterii este neutru
Industriile culturale sunt un „motor al creşterii” ,aşa cum au fost considerate pe rând agricultură şi industria manufacturieră pe parcursul secolului trecut