Oraşul creativ

Orașele moderne trec prin schimbări, se transformă și se adaptează necesităților actuale ale locuitorilor.

Pecs

Scria în formularul de aplicaţie din 2010 că titlul de Capitală Culturală reprezintă „un drum nou de dezvoltare şi creştere...creînd astfel condiţiile pentru o revoluţie economică într-o regiune care stagnează.“ De altfel, printre activităţile oraşului Pecs, în 2010, s-a numărat şi înfiinţarea unui incubator de afaceri creative, precum şi a unui cluster ICC.

Bucureşti

Peste jumătate dintre salariaţii din ICC lucrează în Capitală şi realizează 69,4% din totalul cifrei de afaceri la nivel naţional. Diferenţa între Bucureşti şi celelalte judeţe este colosală: în Capitală se află de şase ori mai multe firme, de opt ori mai mulţi angajaţi şi se realizează o cifră de afaceri de şase ori mai mare faţă de al doilea oraş clasat.

Ruhr

Prin programul de Capitală Culturală 2010, a înfiinţat Centrul European pentru Economie Creativă (ECCE) şi astfel a reuşit să poziţioneze regiunea metropolitană Ruhr într-un centru pentru dezvoltare urbană şi economie creativă.

Orasul creativ

Oraşul creativ” este un concept relativ recent, care evidenţiază rolul municipalităţilor în dezvoltarea unui mediu propice dezvoltării inovaţiei şi diversităţii.

Oraşele “creative” sunt mai adaptabile la noile cerinţe ale globalizării, ele primesc o mai mare importanţă socială şi economică şi sunt un magnet pentru investiţii.

Cultura nu mai este considerată o cheltuială guvernamentală de bifat într-un buget, ci o forţă şi o componentă esenţială pentru dezvoltarea oraşului, un magnet care reuşeşte să atragă şi să genereaze venituri.

Our Office

‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ Idei pentru un oraş plin de creativitate

Huburi creative

Hubul este un spațiu de lucru în comun care reunește o comunitate de profesioniști independenți. Pe lângă faptul că împărtășesc un spațiu, profesioniștii pot colabora și în materie de idei, proiecte.

Festivaluri

Festivalurile sunt evenimente foarte populare, care, în dependență de tematica lor, pot atrage un public foarte larg, iar cel mai important este că, pe lângă localnici, la festivaluri participă mulți turiști.

"Altfel" de cafenele

O cafenea nu este doar un loc unde oamenii merg să bea o cafea. Competiția a impus antreprenorilor să-și stimuleze creativitatea și să deschidă cafenele originale, care să aducă ceva în plus și să îi ofere unui vizitator mai multe motive să aleagă o cafenea în defavoarea alteia.

Popularizarea bicicletelor

# mai multe biciclete înseamnă mai puține mașini și deci, mai multe străzi libere, mai multe zone pietonale; # mersul cu bicicleta poate fi folosit și în scopuri turistice în cadrul unor tururi ale orașului;

Spații de „întâlnire” accesibile tuturor

Oamenii trebuie să fie motivați să petreacă tot mai mult timp afară, pentru că în acest mod vor fi la curent cu tot ce se întâmplă bine sau rău în orașul lor.

Valorificarea artei stradale

Arta trebuie să fie accesibilă tuturor, motiv pentru care ea trebuie să iasă în stradă. Aici nu ne referim doar la graffiti și alte tipuri de picturi murale, dar chiar și la expoziții urbane.

SUS